top of page
Zoeken
  • jolinebakker

Hoe zichtbaar ben jij op Social Media?

Bijgewerkt op: 31 aug. 2020


Als beginnend ondernemer, non-profit organisatie en zelfs gerenommeerd bedrijf kom je hoe dan ook een keer op dit punt. Ben ik wel zichtbaar? En zien anderen hetgeen dat ik wil dat ze zien? Want ja je weet heel goed wat je wilt verkopen. En ja jouw product/dienst is echt van waarde. Je hebt een succesvolle bedrijfsstrategie waarbij je weet waar jouw klanten zich bevinden, hoe je ze kunt bereiken en wat ze nodig hebben. Ook heb je een werkend verdien model. Laat die klanten dus maar komen.

Hallo zien jullie mij?


Social Media zijn tegenwoordig de oplossing voor alles. De plek waar jij jouw product op de markt zet, waar je in contact bent met je klant en waar je dan ook nog eens werkt aan service en klachten afhandeling. Hoe groter jouw bedrijf hoe meer mogelijkheden jij hebt om je communicatiekanalen te stroomlijnen en van content te voorzien. Je hebt hier immers een heel team voor. Allemaal mensen die jouw verhaal en het verhaal van jouw bedrijf kunnen vertellen.


Als kleine ondernemer is dit moeilijker. Want je kunt niet en aan je strategie werken en je product verbeteren en tegelijkertijd klanten werven en contacten onderhouden. Hoe doe je dat dan? Huur je mensen in of probeer je het toch nog even zelf?


Als communicatieve generalist, met kennis en ervaring op het gebied van content management, social media, beeldbewerking en het opzetten van wervende campagnes help ik je graag op weg.


Hier alvast 3 handige tips om van jouw social media campagnes een succes te maken. Kom je er toch niet helemaal uit dan weet je me te vinden....


  • Wie? - de eerste en een zeer essentiële vraag is voor wie is jouw product? Wie help jij uit de brand met jouw dienst? En zoals de echte marketing goeroe's zeggen werk de doelgroep tot in den treuren uit. Wie zijn ze? Wat doen ze? Waar bevinden ze zich? Waar houden ze zich mee bezig? Welke taal gebruiken ze en wat vinden ze interessant? Allemaal vragen die belangrijk zijn. Want hoe meer je over je doelgroep weet hoe makkelijker je ze kunt bereiken met jouw boodschap. En hoe beter deze boodschap ook aansluit bij de behoefte van jouw ideale klant. Zo kun je makkelijker communiceren en is de kans groter dat je een duurzame relatie opbouwt.


  • Wat? - De boodschap... Tja wat wil je eigenlijk met je volgers delen? Heb je een verhaal? Wil je ze informeren of wil je dat ze jouw product of dienst kopen? Achter de wat zit dus een doel. Jij als bedrijf wil iets voor elkaar krijgen. Een verkoop-pitch wordt anders ingestoken dan een post waarmee je in contact wilt komen met je klanten ze hun mening wilt vragen over jouw product of dienstverlening. De wat staat altijd in het teken van jouw doel en daarmee in het teken van de wensen van jouw doelgroep.


  • Waar? - Ja makkelijk zul je zeggen, ik gooi mijn teksten ''gewoon'' op social media. Het ene sociale medium is het andere niet. Facebook, Instagram, LinkedIn en TikTok zijn verschillende platforms waarop verschillende soorten mensen actief zijn en dus ook andere informatie verwachten. Zo komen we terug bij de Wie.... waar is jouw ideale klant actief en wat voor soort informatie kun je terugvinden op dat platform. Pas jouw schrijfstijl en opmaak hier op aan.




6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page